Elle avait ensuite été choisie pour John Pierpont Morgan, qui décida finalement de ne pas participer au voyage et resta à Aix-les-Bains. [4] During the voyage, Ismay talked with either (or possibly both) chief engineer Joseph Bell or Captain Edward J. Smith about a possible test of speed if time permitted. Ismay y participe, comme de coutume pour les voyages inauguraux de la compagnie, puis, en automne, émet le souhait de quitter la direction de l'IMM Co. pour se consacrer exclusivement à la White Star. Her age was 96. Son père est le propriétaire de l’Oceanic Steam Navigation Company[Note 1] qu'il a fondée en rachetant la White Star Line en 1867[2]. La dernière modification de cette page a été faite le 30 novembre 2020 à 11:48. Ismay's funeral was held at St Paul's, Knightsbridge, on 21 October 1937,[40] and he is buried in Putney Vale Cemetery, London. The film portrayed the Titanic's owner Joseph Bruce Ismay as a coward for abandoning the ship while others perished. "[38], Ismay's health declined in the 1930s, following a diagnosis of diabetes,[26] which worsened in early 1936, when the illness resulted in the amputation of his right leg below the knee. De plus, le. Oceanic Steam Navigation Company was generally known as White Star Line, which was the name of the company purchased by Thomas Ismay. [41] He left a very considerable personal estate, which excluding property was valued at £693,305 (equivalent to £45,066,221 in 2019). Going Down. [31] Louden-Brown, consultant to the Cameron film, has stated that he thought the antagonistic characterisation of Ismay was unfair and he tried to challenge this. "[31] The 1958 film A Night to Remember did not blame Ismay for the disaster, but also presented him in an unfavourable and cowardly light, while a Titanic-themed episode of the science fiction television series Voyagers! During the congressional investigations, some passengers testified that during the voyage they heard Ismay pressuring Captain Smith to increase the speed of the Titanic in order to arrive in New York ahead of schedule and generate some free press about the new liner. Il est remplacé par Harold Arthur Senderson, lui-même rapidement remplacé par Philip Franklin. The book The White Star Line: An Illustrated History (2000) by Paul Louden-Brown states that this was unlikely, and that Ismay's record does not support the notion that he had any motive to do so. He was chairman and managing director of the White Star Line. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. En février 1904, Ismay prend sa place à la tête de l’IMM avec le soutien de Morgan, et obtient les pleins pouvoirs. Ce faisant, il contribua à sauver des vies[19]. Tots aquests que diuen tant haurien de rendir-se a la grandesa d’aquesta obra de la tecnologia. On that terrible cold night of April 14 1912, in the North Atlantic, the Titanic was sinking head first into a freezing, calm sea. [7], On 4 December 1888, Ismay married Julia Florence Schieffelin (5 March 1867 – 31 December 1963), daughter of George Richard Schieffelin and Julia Matilda Delaplaine of New York, with whom he had five children:[8], In 1891, Ismay returned with his family to the United Kingdom and became a partner in his father's firm, Ismay, Imrie and Company. La commission d'enquête américaine lui reproche pour sa part d'avoir privilégié la publicité à la sécurité en faisant accélérer le paquebot dans un secteur où se trouvent des icebergs[28]. De plus, nombre de capitaines ont attesté du fait que la procédure pour traverser ce genre de zone est de se lancer à pleine vitesse[39]. Marc-Oliver Neveu, 21 ans, est co-porte-parole du parti municipal Mouvement Jérômien et souhaite se présenter comme candidat aux prochaines élections de 2021. Le choc réveille Ismay qui croit alors que le navire vient de perdre une pale d'hélice. Ce dernier lui fait part de l'iceberg et Ismay inquiet, lui demande si le navire court un réel danger, ce à quoi Smith lui répond par l'affirmative[17]. Il se retire complètement du monde des affaires en 1934. Vous voulez que je les fasse descendre plus vite ? Les navires contiennent cependant un nombre de canots de sauvetage supérieur aux exigences émise par le Board of Trade, dont les normes vieillissantes n'ont pas été mises à jour depuis l'année 1894 et ne correspondent plus aux technologies des nouveaux transatlantiques[12]. L'accueil est radicalement différent puisque la foule l'acclame lors de son arrivée[33]. When he arrived in New York, Ismay was hosted by Philip Franklin, vice president of the company. Lord Mersey, who led the 1912 British inquiry into the sinking of the Titanic, concluded that Ismay had helped many other passengers before finding a place for himself on the last lifeboat to leave the starboard side.[31]. Malgré son étonnement (et ses 72 ans), Ismay accepte mais intervient trop tard pour empêcher la fusion. À la mort de son père le 23 novembre 1899[5],[6], Bruce Ismay prend sa succession. [13], In 1902, Ismay oversaw the sale of the White Star Line to J.P. Morgan & Co., which was organising the formation of International Mercantile Marine Company, an Atlantic shipping combine which absorbed several major American and British lines. Joseph Bruce Ismay, the son of Thomas Henry Ismay and Margaret Bruce was born in Crosby, Lancashire, England on 12 December 1862.. After the death of his father on in 1899, Bruce succeeded him as chairman of White Star Shipping Line. Il voyage en compagnie de son valet Richard Fry, de son secrétaire William Henry Harrison et d'Ernest Freeman[1]. His granddaughter, historian and author Pauline Matarasso, likened her grandfather to a "corpse" in his later years: Having had the misfortune (one might say the misjudgement) to survive – a fact he recognised despairingly within hours – he withdrew into a silence in which his wife made herself complicit – imposing it on the family circle and thus ensuring that the subject of the Titanic was as effectively frozen as the bodies recovered from the sea. [3] Thomas Ismay was the senior partner in Ismay, Imrie and Company and the founder of the White Star Line. L'enquête est également moins politisée[Note 5],[34]. Ismay quitte comme prévu la direction de l'IMM Co. en 1913. Ce nom est le nom commercial qu'ont continué à arborer les navires de la compagnie. Joseph Bruce Ismay (12 Desember 1862 – 17 Oktober 1937) adalah seorang pebisnis Inggris yang menjabat sebagai ketua dan direktur pelaksana White Star Line.Ia mendapat perhatian internasional ketika pejabat berpangat tertinggi di White Star ini masuk di antara 706 korban selamat (dibandingkan dengan 1.517 korban tewas dari total 2.223 awak dan penumpang) pelayaran perdana kapal samudra … Dans le film Titanic de 1943 (film tourné pour la propagande nazie), Ismay presse le commandant de pousser le navire au maximum pour remporter le Ruban bleu[Note 8]. Il parcourt le pont des embarcations et incite les marins à accélérer le chargement des canots. Joseph Bruce Ismay (/ɪzˈmeɪ/; 12 December 1862[1]– 17 October 1937) was an English businessman who served as chairman and managing director of the White Star Line. Joseph Bruce Ismay est né le 12 décembre 1862 à Crosby, Merseyside, près de Liverpool. [39] On the morning of 14 October 1937, he collapsed in his bedroom at his residence in Mayfair, London, after suffering a massive stroke, which left him unconscious, blind and mute. Pár évvel később New York-ban képviselte az Ismay, Imrie and Company céget. The Ismay family name was found in the USA, the UK, Canada, and Scotland between 1841 and 1920. Comme les Big Four, les trois navires ne sont pas conçus pour battre des records de vitesse mais doivent en revanche offrir un confort et une sécurité inégalés[9]. Though cleared of blame by the official British inquiry, Ismay never recovered from the Titanic disaster. "[24], Some maintain Ismay followed the "women and children first" principle, having assisted many women and children himself. White Star chairman J Bruce Ismay finds peace in the west. Brute Ismay'. DS, signed “J. Julia Florence Schieffelin 1867 - 1963. Bruce Ismay fait ses études au collège d'Elstree et à Harrow, avant de passer un an en France. Some ran negative cartoons depicting him deserting the ship. Now they almost kill each other as Jay learns to inline skate. Ismay's actions were defended in the official British inquiry, which found "Mr. Ismay, after rendering assistance to many passengers, found "C" collapsible, the last boat on the starboard side, actually being lowered. Mrs. Ismay's husband, who survived the disaster, helped get women and children away from the ship … La somme versée par Morgan représente dix fois le chiffre d'affaires de la White Star en 1911. Ismay occasionally accompanied his ships on their maiden voyages, and this was the case with the Titanic. Do you have an upcoming audition for Titanic Well unless you have specifically been asked to sing a song from the show that you’re auditioning for, it’s generally best not to. Contrairement à la légende, il ne se retire pas des affaires après sa démission, et reste impliqué auprès des directions de plusieurs compagnies de Londres et de Liverpool. Il est également président de l'Oceanic Steam Navigation Company (plus communément nommée White Star Line) héritée de son père, Thomas Henry Ismay. Il meurt le 15 octobre 1937, âgé de 74 ans. Un autre couple avait également réservé la suite, mais choisit finalement de voyager sur le Mauretania[15]. Thomas Henry Ismay (7 January 1837 – 23 November 1899) was the founder of the Oceanic Steam Navigation Company, more commonly known as the White Star Line.His son was Joseph Bruce Ismay, who travelled on (and survived) the maiden voyage of his company's ocean liner, the RMS Titanic, in 1912. Joseph Bruce Ismay would have been 74 years old at the time of death or 152 years old today. Son père convoque alors un assistant et lui dit : « Veuillez informer le nouvel employé de bureau qu'il n'a pas à laisser traîner son chapeau et son manteau dans mon bureau ». How did Bruce ismay die? La White Star a en effet été rachetée par Ismay avec l'aide de l'oncle de, Ceux-ci avaient eux-mêmes été conçus pour concurrencer le, Sa vitesse maximale étant de 25 nœuds, le navire n'est pas à pleine vitesse. Ce dernier n'ayant pas reconnu Ismay, l'ignore une première fois puis réalisant à qui il avait affaire, demande à Smith l'autorisation de mettre l'embarcation à l'eau. Il reçoit également une convocation à comparaître devant une commission sénatoriale dirigée par le sénateur républicain William Alden Smith. Following from the Hearst press depiction of Ismay, Waites writes that every subsequent film about the Titanic has depicted Ismay as a villain, starting with the 1943 Nazi propaganda film Titanic; the 1996 miniseries Titanic; James Cameron's Titanic; and Julian Fellowes' TV miniseries Titanic, where he is portrayed as a racist who orders a group of non-British crew members locked below to drown. C'est cependant Ismay qui rédige le message annonçant le naufrage du Titanic aux bureaux de la White Star Line à New York. Sa conclusion est directement adressée à Ismay : « Qui pourrait préférer vivre comme un lâche que de mourir comme un héros[30],[31] ? Ismay déclare quant à lui devant la commission d'enquête qu'il a sauté car personne d'autre ne se trouvait sur le pont à ce moment[18] ; en effet, le canot C quitte le navire avec quarante personnes à son bord pour une capacité de 47 passagers et il est le dernier mis à la mer à tribord[24]. Ismay did not leave Dr. Mcgee's cabin for the entire journey, ate nothing solid, and was kept under the influence of opiates. Ces navires, conçus plus pour le luxe et la sécurité que pour la vitesse, résument bien la volonté d'Ismay et de ses associés : offrir un service régulier de qualité aux passagers tout en faisant des économies sur le carburant[7]. [19] After the ship collided with an iceberg 400 miles south of the Grand Banks of Newfoundland on the night of 14 April 1912, it became clear that it would sink long before any rescue ships could arrive. Cette suite, qu'il occupe gratuitement, avait à l'origine été réservée par le milliardaire Henry Clay Frick, qui avait annulé son voyage, son épouse s'étant fait une entorse. He stuck with the difficult task and during his twenty-five-year chairmanship hardly a page of the company's minutes does not contain some mention of the Titanic disaster. When in London, he would attend concerts by himself at St George's Hall or visit a cinema, at other times wandering through the London parks and engaging transients in conversation. Il décide de la construction de quatre paquebots gigantesques au luxe inégalé dans la lignée de l’Oceanic voulu par son père : ce sont les Big Four : le Celtic, le Cedric, le Baltic et l’Adriatic. He also received a summons to appear before a Senate committee headed by Republican Senator William Alden Smith. Already emotionally repressed and insecure before his voyage on Titanic,[32] the tragedy sent him into a state of deep depression from which he never truly emerged. IMM was a holding company that controlled subsidiary operating corporations. Le premier des trois géants, l’Olympic, effectue son voyage inaugural le 14 juin 1911. Joseph Bruce Ismay (kutime nomata nur J. Bruce Ismay aŭ nur Bruce) naskiĝis en la jaro 1862 kiel la plej aĝa filo de ŝipposedanto Thomas Henry Ismay.Kiel je filo de la sukcesa patro estis je la juna Bruce metataj tuj jam ekde la junaĝo grandaj postuloj. À son retour, il est affecté aux bureaux new yorkais de la compagnie familiale[1]. Cependant, le témoignage de M. Cardeza dit qu'Ismay a au contraire embarqué car le canot n'était pas plein, et qu'aucune femme ne se trouvait dans les environs. Jay Pharoah and Bobby Moynihan killed it as castmates on "SNL." Joseph Bruce Ismay (December 12, 1862 – October 17, 1937) was an English businessman. Joseph Bruce Ismay (12. joulukuuta 1862 – 17. lokakuuta 1937) oli englantilainen liikemies, joka oli White Star Line-laivayhtiön johtaja. [30], Writing on the BBC News magazine website, Rosie Waites reports that Ismay was widely vilified in the United States after the sinking of the Titanic, due to the hostility shown in the yellow press controlled by William Randolph Hearst, who had fallen out with Ismay. Born in Liverpool on December 12, 1862, Joseph Bruce Ismay was sent to Elstree and then to Harrow. Celui-ci est signé « Yamsi » par mesure de précaution[26]. In addition to running his ship business, Ismay also served as a director of several other companies. Son principal ennemi est William Randolph Hearst, directeur d'un grand groupe de journaux hostile à Ismay depuis qu'il a refusé de lui donner des informations sur les perspectives de la compagnie[29]. Pier-Luc Laurin, âgé aujourd’hui de 30 ans, est devenu en 2017 le plus jeune conseiller municipal élu à Prévost. He inaugurated a cadet ship called Mersey used to train officers for Britain's Merchant Navy, donated £11,000 to start a fund for lost seamen, and in 1919 gave £25,000 (equivalent to £1,157,339 in 2019)[34] to set up a fund to recognise the contribution of merchant mariners in the First World War.[35]. [30], Ismay maintained an interest in maritime affairs. Bruce Ismay. Son apprentissage commence difficilement. Ismay annonce également durant la commission que tous les navires de l'International Mercantile Marine Co. seront à l'avenir équipés de moyens de sauvetage en nombre suffisant pour tous les passagers[32]. Au lendemain de l'arrivée d'Ismay à New York, Hearst publie une tribune dans laquelle il vante les mérites de ceux qui « restèrent seuls sur le pont du navire en détresse avant de disparaître avec lui ». They were in order RMS Olympic, RMS Titanic and RMS (later HMHS) Britannic. He gave Captain Rostron a message to send to White Star's New York office: .mw-parser-output .templatequote{overflow:hidden;margin:1em 0;padding:0 40px}.mw-parser-output .templatequote .templatequotecite{line-height:1.5em;text-align:left;padding-left:1.6em;margin-top:0}. [21][22] Another survivor, 17-year-old Jack Thayer, visited Ismay to try to console him, despite having just lost his father in the sinking. Il presse notamment par deux fois l'officier Herbert Pitman d'hâter les préparatifs de la mise à l'eau du canot 5. Ismay's new type of ship would not be as fast as their competitors, but it would have huge steerage capacity and luxury unparalleled in the history of ocean-going steamships. Joseph Bruce Ismay 1862 - 1937. Ismay va néixer a Crosby, Merseyside, Anglaterra.Fill de Thomas Henry Ismay i de Margaret Bruce, filla de Luke Bruce, amo de vaixells. Le docteur lui donne également de l'opium[26]. Ismay avait en revanche demandé un essai de vitesse le 15 avril, mais celui-ci n'a jamais eu lieu. Le 15 avril 1912 survient le naufrage du second navire au cours de son voyage inaugural. Également secrétaire d'Ismay, ce dernier voyage à bord du Titanic comme premier steward de pont[14]. Il ajoute que les femmes du canot ont insisté pour qu'il embarque[40]. À une femme qui refuse d'embarquer sur ce même canot, disant qu'elle n'est « qu'une hôtesse », il répond : « vous n'y pensez pas, vous êtes une femme ; montez[21] ». Alors que le cinquième officier Harold Lowe est occupé à faire descendre un canot, Ismay s'emporte : « Plus vite, descendez les plus vite ». Hän oli mukana RMS Titanicin neitsytmatkalla ja joutui onnettomuudesta pelastuttuaan julkisen halveksunnan kohteeksi. This page was last edited on 14 December 2020, at 10:32. Ismay parvient à quitter le navire, mais est considéré comme le principal responsable de la catastrophe. Ex-Head of White Star Line Who Retired After Sea Tragedy Dies in London", http://www.liverpoolramblersafc.com/about/, "Family 8 – pafg14.htm – Generated by Personal Ancestral File", "Ismay's Lifeboat Orders, Made No Distinction Between Men and Women, Says, Behr (and) In the Boat With Ismay, W.E. J. Bruce Ismay, Self: Animated Weekly, No. Joseph Bruce Ismay (sinh ngày 12 tháng 12 năm 1862 – mất ngày 17 tháng 10 năm 1937) là một doanh nhân người Anh, chủ tịch và giám đốc quản lý của hãng tàu hơi nước White Star Line.
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